Vzdělávací program Začít spolu představuje jednu z konkrétních forem, jak realizovat na dítě orientovanou výchovu a vzdělávání v předškolním věku.
Zdůrazňuje individuální přístup k dítěti, integrované učení, inkluzi dětí se speciálními potřebami, partnerství školy, rodiny i širší společnosti v oblasti výchovy a vzdělávání. Publikace shrnuje jak teoretická východiska, tak konkrétní náměty a každodenní praktické zkušenosti mateřských škol realizujících nové formy výchovné práce. Podrobně se zabývá plánováním a hodnocením výchovné práce, zjišťováním individuálních odlišností dětí (včetně uvedení diagnostických formulářů) apod. Svými myšlenkami úzce koresponduje se strategickými dokumenty v oblasti vzdělávání (Bílá kniha, Rámcový program pro předškolní výchovu), poskytuje konkrétní náměty k dosahování cílů v těchto dokumentech navrhovaných, a proto zaujme nejen ty, kdo realizují tento konkrétní vzdělávací program, ale všechny, kdo vytvářejí vlastní školní kurikulum nebo se zajímají o demokratickou výchovu a vzdělávání.