Vysokoškolská učebnice oborové didaktiky je teorií vyučování skupiny ekonomických předmětů, blízkých si obsahově, didaktickým zacílením a instrumentáriem: nemateriálními a materiálními didaktickými prostředky k dosažení výchovných a vzdělávacích cílů. Právě deskripce a analýza všech rozhodujících prvků a vazeb didaktického systému v současných kurikulárních podmínkách tvoří meritum publikace. Její autoři ve shodě s cílovou skupinou čtenářů - studentů učitelství a učitelů ekonomických předmětů - orientují svoji pozornost především na prakticky využitelné aspekty práce učitele v ekonomickém vzdělávání, zejména na středních odborných školách ekonomického zaměření. Smyslem je systematicky a co možná nejpřístupnější formou prezentovat podstatné aspekty moderní oborové didaktiky ve více než šedesátileté tradici učitelského vzdělávání na Vysoké škole ekonomické v Praze a v souladu s nejnovějšími světovými trendy odborného vzdělávání.