Kniha amerického literárního vědce, Jamese F. Englishe (1958), který v současné době působí jako profesor anglické literatury na Pennsylvánské univerzitě v Philadelphii, se zabývá vznikem, historií a fungováním literárních, filmových a hudebních cen i vším, co se kolem nich odehrává, nejvíce prostoru je věnováno cenám světoznámým — Nobelově ceně, Oscarům nebo Bookerově ceně —, ovšem zajímá ho i to, jak fungují ceny na opačném pólu — tedy například ceny regionální, univerzitní nebo ceny pro domorodou hudbu či literaturu; mimo jiné se autor zabývá tzv. „anticenami“ za nejhorší výkony, jako je například Zlatá malina. English popisuje mnohé způsoby, jak ceny a jejich udělování zavedly jakousi „hru“, spoléhající se na příznivé přijetí či rozhořčení, které vzbuzují u kritiků i nominovaných. Autor sleduje statistické údaje o růstu publikovaných knih i o vzniku nových cen. Na závěr knihu doplňují seznamy cen dokládající autorovu hypotézu, že „vítěz bere vše“, a to na příkladu výčtu desítek až stovek cen, které získaly takové celebrity jako například Michael Jackson nebo Steven Spielberg. Dozvídáme se také mnohé o materiálních aspektech cen — o podobě a výrobě medailí a sošek, kterými jsou odměněni laureáti, o tom, jak probíhá sestavování porot, nominace kandidátů i výběr vítězů či jak fungují filmové festivaly. — Časopis New York Magazine vyhlásil knihu J. F. Englishe nejlepší akademickou knihou roku 2005. Český překlad je doplněn obsáhlým dodatkem z pera českých literárních vědců Pavla Janáčka a Jiřího Trávníčka, který reflektuje domácí literární ceny a jejich historii, a to od samých počátků v době národního obrození až po současnost, tedy po cenu Magnesia litera či anketu o knihu roku Lidových novin. Pozornost je věnována mimo jiné i titulům národních a zasloužilých umělců či českým kandidátům na Nobelovu cenu i tomu, jak byla v tehdejším Československu přijata Nobelova cena udělená Jaroslavu Seifertovi.