Zařazeno v kategoriích: EKONOMICKÁ LITERATURA, Marketing a reklama

Manažerská etika v otázkách a odpovědích

Zdenek Dytrt

Dostupnost
rozebráno
Vydavatel
Počet stran
290
Místo vydání
Brno
Rok vydání
2011
Formát
22x15 cm
ISBN
978-80-2513-344-6
EAN
9788025133446
Za posledních více než dvacet let prošla česká společnost a podnikatelská sféra mnoha významnými změnami. V podnikání převládla po roce 1989 společenská neodpovědnost nad odpovědností, management se orientuje spíše na dosažení co největšího zisku než na respektování pravidel etiky. S rostoucí spotřebou peněz mnozí lidé nedokážou odolat kouzlu nežádoucího konzumu. Projevem takového vývoje je růst kriminality, korupce a dalších nežádoucí tendencí. •Devět z deseti českých manažerů má zkušenost s neetickým jednáním. •70 % manažerů vnímá absenci etiky v podnikání jako jednu z příčin současné světové krize. •44 % manažerů pokládá úroveň etiky v podnikání v České republice za horší v porovnání se západními zeměmi. K těmto a dalším výsledkům dospěli autoři knihy v rámci výzkumného šetření provedeného mezi vedoucími pracovníky českých firem. Situaci však nevidí pouze pesimisticky. Zlepšení stavu etiky v managementu lze dosáhnout, otázkou je, jakou cestou. Autoři knihy vidí řešení například: ve výchově k etickému myšlení a chování v rodině i v organizaci ?v důsledném trestání neetického jednání v transparentním jednání v chápání partnerství jako odpovědnosti ve zvýšeném zájmu médií o projevy absence etiky Kniha zkoumá na relevantním vzorku respondentů povědomí o významu manažerské etiky a zájem aplikovat etiku do manažerské praxe. Publikace přináší důležité poznatky o stavu etiky v managementu, autoři podávají k jednotlivým otázkám vysvětlení jak z hlediska teorie, tak i z pohledu praktického uplatnění. Publikace je přínosem jak pro budoucí ekonomy, tak i pro praktikující manažery, které inspiruje ke zkvalitnění řídících činností. Poukazuje na to, že manažerskou etiku je třeba chápat jako inovaci manažerské teorie a prevenci prohlubování konzumního myšlení společnosti. doc. Ing. Zdenek Dytrt, CSc. přednáší předmět Manažerská etika na Univerzitě T. Bati ve Zlíně a na Univerzitě Pardubice. Ve spolupráci s fakultami obou univerzit pořádá konference a kulaté stoly se zaměřením na význam etiky v ekonomice. Před patnácti lety založil občanské sdružení Etika podnikání a veřejné správy, kterého je předsedou. Sdružení vydalo doposud devět dílů knižních publikace Manažerská etika – inspirace pro 21. století, ve kterých významní odborníci prezentují své názory na vývoj managementu
Manažerská etika v otázkách a odpovědích

Ostatní s tímto titulem kupují:

Marketing

Marketing

  1. Položka byla přidána do košíku.

Menu