Výraz „Assessment centrum“ se již delší dobu vyskytuje v personalistické praxi. Je to metoda výběru zaměstnanců, charakterizovaná přítomností několika hodnotitelů, několika kandidátů na obsazovanou pozici a několika různých procedur, pomocí kterých jsou kandidáti hodnoceni. Ne všichni personalisté ale tuto metodu užívají, přestože by jim mohla být užitečná. Důvodem je často jistá nedůvěra k novému, spoléhání se na tradiční, zavedené postupy, nebo prostě nedostatkem informací.
Kníha se snaží přiblížit Assessment centrum z pohledu personalisty – Recruitera tak, aby si čtenář udělal přesnou představu o organizaci, výhodách a nevýhodách, použitelnosti, průběhu a dalších charakteristikách Assessment centra. Po jejím přečtení bude Assessment centrum metodou známou, metodou, o které známe všechny základní informace. Zároveň se potom budete moci informovaně rozhodnout, zda, kdy a za jakých okolností Assessment centrum při výběru zaměstnanců využít.
Kniha obsahuje i popis dalších variant Assessment centra – screeningové AC, Development centrum, individuální AC. Tyto metody se dají využít i v jiných případech, než je výběr kandidátů na obsazované pozice (např. při konstrukci vzdělávacích programů, určování vzdělávacích potřeb nebo plánů kariérového rozvoje). Jsou zde uvedeny rozdíly mezi konstrukcí, zaměřením, užitím a náročností jednotlivých metod. Důležitou součástí pohledu na Assessment centra jsou také etické aspekty celé problematiky, jako kompetence realizátorů AC, zpětná vazba účastníkům a jejich co nejmenší stresová zátěž, nastavení kritérií a důvěrnost informací. Text je zasazen do prostředí firmy, která Assessment centrum zavádí. Hlavní postavou je personalistka Klára, dále se setkáte s jejími zaměstnanci, externími konzultanty, manažerem. Plněním svých pracovních úkolů nám ukazuje, jak se Assessment centrum zavádí a užívá, jaké problémy mohou nastat a jaké chyby můžete udělat. Dále se dozvíte, jak se pozná, když se celá věc podaří. Skončí celý příběh úspěšně?