Kniha je průvodcem a návodem pro řešení pohledávek v prostředí finančních institucí (jako jsou pojišťovny, banky, leasingové a splátkové společnosti), ale i obchodní společnosti, které prodávájí své služby retailovým zákazníkům (např. telekomunikační společnosti). Kniha reaguje na absenci literatury o této problematice a snaží se o komplexní a ucelený pohled na problematiku pohledávek. První část knihy je věnována právnímu, účetnímu a technickému pohledu na pohledávky v prostředí virtuální společnosti (pojišťovny). Druhá část knihy se zabývá samotným řešením pohledávek Poskytuje podrobný návod a obsažná vysvětlení postupu při správě a vymáhání pohledávek u jednotlivých případů. Velice praktické jsou samostatné poznámky ve formě komentářů autora, které dávají vhodná doporučení, a upozorňují na negativa a pozitiva zvoleného postupu spolu s přehledem vynaložených nákladů na jednotlivé činnosti, a míru úspěšnosti inkasa vymáhaných pohledávek.
Tato kniha se beze sporu stane nezbytnou každodenní pomůckou pro všechny, kteří dnes řeší tuto rozšířenou problematiku nebo se o ni alespoň zajímají.