Malé podniky ve vyspělých zemích světa zaměstnávají mezi 50 až 70 % pracovníků soukromé sréry. V České republice se podílejí více než 61 % na celkové zaměstnanosti a téměř 53 % na účetní přidané hodnotě. A protože se jedná převážně o podnikání náročné na pracovní sílu, vytvářejí mnohem více pracovních příležitostí než velké korporace. Druhou stránkou je ovšem značná úmrtnost malých podniků, která dosahuje v důsledku nezkušeného vedení, nedostatku finanční stability a nekompetentnosti až 60 % v prvních pěti letech podnikání. Manažerská nekompetentnost nebo chybná rozhodnutí jsou přitom hlavním problémem většiny krachujících malých podniků. Nesprávná kontrola toku peněz a chybná finanční rozhodnutí jsou jízdenkou do bankrotu. Zabránit vzniku uvedených chyb a nedostatků je cílem předkládané publikace. S využitím nejnovějších poznatků teorie dává začínajícím podnikatelům návod na "rozjezd" správně zvoleného podnikání. Ukazuje praktické kroky vedoucí k úspěšné firmě - jak zpracovat podnikatelský plán, jakou marketingovou strategii zvolit, jak obstarat finance pro podnikání atd. Velkou předností knihy je, že vychází z dokonalé znalosti praxe.