Od počátku 90. let se svět v důsledku politických, technologických a ekonomických změn podstatně změnil. Podniky začaly na tyto proměny reagovat změnou svých strategií. Nová praxe se promítá do teorie, obzvláště do nauky o podnikovém hospodářství a managementu. V centru pozornosti předkládané učebnice je proto otázka, zda lze v důsledku nových teoretických poznatků a jejich aplikace v praxi hovořit o nové teorii mnagementu. Pozornost je zaměřena např. na problematiku managementu změn (change management), vznik strategie shareholder-value, outsourcing a offshoring, business reengineering, benchmarking, systém managementu jakosti (TGM) a balanced scorecard. Teoretický výklad je doplněn příklady z praxe.
Učebnice je určena zejména studentům vysokých škol ekonomického zaměření. Obsahuje však také řadu zajímavých příkladů strategického rozhodování v rámci podnikového řízení, a proto ji lze doporučit také pracovníkům managementu podniků.