Cílem publikace je seznámit čtenáře se základními pojmy a činnostmi podnikové problematiky. Manažerská ekonomika je aplikací ekonomické teorie do podnikatelského prostředí; její znalost umožňuje podnikatelům, ekonomům a dalším pracovníkům podniku úspěšně řídit činnosti, které zde probíhají. Vstup do podnikové reality, objasnění základních pojmů a procesů souvisejících s podnikatelskou činností je obsahem prvních šesti kapitol. Seznamuje čtenáře s životním cyklem podniku od jeho založení, vybavení potřebným majetkem a kapitálem přes nákup, zásobování, výrobu, odbyt až po sanaci a zánik. Další část publikace je zaměřena na tzv. ekonomiku podniku; obsahuje informace o základních ekonomických veličinách, jako jsou náklady, výnosy, hospodářský výsledek, podnikové finance a investice. Nezbytný teoretický výklad je bohatě doplněn příklady z podnikové praxe a aplikačními úlohami s řešením. Publikace je určena zejména podnikatelům a manažerům firem. V neposlední řadě pak studentům VŠ a VOŠ ekonomického zaměření