Publikace je určena:
* psychologům, ale obecně i těm, kteří ve svém zaměstnání řídí nebo spolupracují s větším množstvím lidí – poskytne jim detailní, vyčerpávající a systematicky uspořádané informace o obecné psychologii
* studentům psychologie, sociologie a dalších humanitních směrů, jako obsahově i formálně velmi kvalitně zpracovaná učebnice
Dozvíte se:
* jaké psychologické metody existují a kdy které použít
* co rozumíme čitím a co vnímáním, jak pracují lidské smysly
* že pozornost je rozdělená, proč během dne procházíme několika cykly tak, aby zůstalo vědomí zdravé a funkční
* jak se učíme, co je např. zákon efektu nebo principy posílení
* které druhy paměti rozlišujeme, jak spolu souvisí kódování, vybavování a zapomínání
* že myšlení a jazyk tvoří velmi propojený celek, jaké vlastnosti lidského jazyka známe
* co jsou geny, jak pracují a jak ovlivňují chování
* kterými etapami prochází lidský vývoj
* zda-li jsou testy inteligence přesné, kdy jsou předpojaté a jak bychom s nimi měli nakládat
* proč je motivace velmi důležitá a jak ji využít
* jaké typy emocí existují, nakolik dokáží jednotlivci své emoce ovládat
* že sociální vlivy podmiňují řadu osobních postojů
* nakolik důležitou roli hrají v moderní společnosti mezikulturní odlišnosti
* jak pohlížejí různí psychologové na osobnost, co ji podmiňuje, jaké má základní rysy
* co je a co není normální, jaké hlavní psychické poruchy bychom měli umět bezpečně rozeznat
* jak probíhá psychická léčba, za jakých okolností bývají psychoterapie účinné
* proč a jak bychom si měli zachovat duševní rovnováhu
Moderně koncipovaná učebnice obsahuje mimo důležitých pojmů, definic a jejich výkladů i pohled na nové výzkumné metody, rozhovory se zajímavými osobnostmi, studie o tom, jaký názor má na problematiku student, diskuse k tématu a samozřejmě i klíčové termíny a shrnutí na konci kapitol.
O autorovi:
Saul Kassin je vysokoškolský učitel psychologie na Williams College ve Williamstownu v americkém státě Massachusetts. Narodil se a vyrůstal v New Yorku, v roce 1974 dokončil magisterské studium psychologie na Brooklyn College. Doktorát realizoval na University of Connecticut a získal jej v roce 1978. Následně jeden rok působil na University of Kansas a dva roky pracoval na Purdue University. Získal prestižní ocenění za spolupráci s americkým nejvyšším soudem. V rámci dalšího vzdělávání absolvoval program Psychologie a právo na Stanford University. Je spoluautorem Social Psychology (Sociální psychologie, dosud vyšlo páté aktualizované vydání). Napsal či lektoroval řadu dalších knih, je autorem i mnoha odborných článků na téma sociálního a kognitivního vývoje, psychologických aspektů rozhodování porotců, svědeckých výpovědí, policejního vyšetřování, přiznání obžalovaných a dalších. Působil v redakční radě několika významných odborných časopisů.