„KAIZEN je úplně jiná kniha než všechny ostatní, které jsem o japonském managementu četl. Je totiž ohromně praktická. Pozoruhodné dílo!“
Thomas R. Horton, výkonný ředitel Americké asociace pro management
„KAIZEN je opakem spokojenosti. Tato kniha je skvělým zdrojem informací pro lidi, kteří usilují o to, aby neustálé procesy obnovy v podnicích změnili v instituci.“
John A. Young, prezident a výkonný ředitel Hewlett-Packard
Sdělení KAIZEN zní stručně asi takto: „Dělejme věci lépe, vyrábějme v lepší kvalitě, zdokonalujme i to, co na první pohled zdokonalení nepotřebuje, protože pokud to neuděláme, předstihnou nás ti, kdo to dělají.“
V přehledné příručce najdete 16 manažerských postupů KAIZEN, které lze použít v praxi. Obsahuje rovněž více než 100 příkladů, 15 případových studií a 50 grafů a obrázků. Autor postupně zkoumá, jakou roli sehrává KAIZEN v:
* plánování zisků
* uspokojování zákazníků
* programech absolutní kontroly kvality
* systémech návrhů a inovací
* činnosti malých skupin
* výrobě řízené systémem „just in time“
* vylepšování systémů
* koordinaci mezi různými odděleními (Cross-Functional Management)
* zavádění nových postupů
* zavádění kvality
* vztazích s dodavateli
* firemní kultuře
* řešení problémů vznikajících při řízení pracovních sil