V pořadí druhá kniha Firemního vzdělávání je neotřelým pohledem na lektorskou činnost kombinující psychologii, andragogiku a umění vyprávění. Autor Jan Gruber, lektor a psycholog, prostřednictvím metafor inspiruje zkušené lektory k zastavení a zamyšlení nad novými možnostmi učení druhých, začátečníkům pak nabízí řadu cenných zkušeností a nápadů "jak na to". Systematicky a v jasných příkladech.
Knihu doporučujeme každému, kdo hledá způsoby, jak oživit svou výuku a více ji zaměřit na potřeby a očekávání dospělých účastníků dnešní doby.
?Na 104 stranách kniha zpracovává následující oblasti:
Metafora úvodem: Potrava pro psychiku, výživa pro mozek
O přístupu k výuce aneb Jak se k tomu postavit
O konstrukci kurzu a jeho vývoji v čase aneb Jak to celé poskládat
Komunikace na kurzu aneb Jak mluvit, kdy a s kým
Principy lektorování aneb Jak to vlastně funguje
Motivace, motivace... aneb Aby se účastnici vzdělávat chtěli
Po kurzu... aneb Byli jsme v lektorování úspěšní?
Vývar na závěr
Literatura
Slovníček pojmů v kontextu lektorských dovedností