Dětská kresba má své místo při psychologickém vyšetření dítěte. Vypovídá o jeho vnitřním světě, jeho představivosti, kreativitě. Využívá se také během psychoterapie; vychovatelům prozrazuje stupeň vývoje dítěte vzhledem k průměru (pokročilejší, nebo opožděný vývoj).
Autor, klinický psycholog, vychází ve své knize ze své klinické psychologické praxe s dětmi a dospívajícími. Věnuje se nejprve tzv. volným kresbám, ukazuje vyjádření úzkosti, traumatických epizod a sexuálního násilí v kresbách dětí. Dále porovnává volné kresby s testovými kritérii TAT a přestavuje modelové záznamy postupů při rozhovorech s jednotlivými dětmi, analýzy obrázků a vytváří analytické tabulky grafických postupů v kresbě.
V závěru jsou analyzovány tematické kresby (lidské postavy, kresby, rodiny, stromu aj.), které autor využívá ve své praxi a pro něž navrhuje interpretační postupy.
Knihu budou s prospěchem číst dětští psychologové a terapeuti, studující psychologie, rodiče.
Georges Cognet, klinický psycholog, psychoterapeut, přes dvacet let se věnuje psychologickému studiu dětského grafického projevu a jeho využití v psychoterapii, vyučuje ve Škole praktických a odborných psychologů při ECPA (Škola při centru aplikovane psychologie). Je autorem odborných a studijních publikací, např. Úvodu do školní psychologie.