Výskyt mimořádných událostí, případně krizových situací, je realitou, se kterou se setkáváme stále častěji. Veřejná správa je na řešení podobných situací dlouhodobě připravována. Jiná situace je v „běžných“ organizacích, za které lze pro potřeby této publikace považovat především právnické osoby a podnikající fyzické osoby. Připravenost těchto organizací na řešení mimořádných událostí nebo krizových situací je v současné době na různých úrovních.
Publikace se zabývá popisem systému krizového řízení veřejné správy, který lze principiálně využít jako model pro krizové řízení organizací. Popisuje Business continuity management system jako jeden z možných nástrojů pro přípravu na řešení mimořádných událostí a krizových situací. Významná část je věnována problematice krizových štábů organizací, a to v návaznosti na krajskou i obecní úroveň krizového řízení. Autoři publikaci doplnili také o poznatky získané v rámci realizovaných výzkumů předmětné problematiky
a praktických zkušeností. Zpracovaná problematika je nabízena s přiměřenou hloubkou detailů a podrobností.
Publikace se z hlediska připravenosti organizací na řešení mimořádných událostí a krizových situací zaměřuje především na organizace, které nemají tuto povinnost stanovenou současnými předpisy.