Každá kapitola obsahuje seznam pomůcek, které žák bude potřebovat, vybízí k zamyšlení nad daným tématem a nechybí ani podrobný popis, jak pracovat.
Obsahuje vždy několik úkolů, které vedou k procvičení právě probírané výtvarné techniky.
Základy výtvarného projevu již žáci 4. ročníků zvládli a teď je čeká prohlubování znalostí, opakování a poznání nových technik.
Důraz je kladen na BARVY, ať už základní, tak i podvojné, doplňkové, ale i na jejich funkci při tvorbě daného díla.
Žáci se soustředí také na celkové kompozice, tvary předmětů, proporce, koláže i různé materiály.
Jejich výtvarnými pomůckami už nejsou pouze pastelky, fixy a vodové barvy, ale přibyly tempery, rudka, uhel, tuš nebo třeba pastel.
Pracovní učebnice je rozdělena do několika hlavních kapitol:
TUŽKA a PASTELKY, TEMPERA, VODOVÉ BARVY, KOLÁŽ, atd.
Každá kapitola obsahuje seznam pomůcek, které žák bude potřebovat, vybízí k zamyšlení nad daným tématem a nechybí ani podrobný popis, jak pracovat.
Kapitoly obsahují vždy několik možností, jak jednoduše a prakticky dané téma s žáky procvičit.
Součástí učebnice je příloha s vystřihovánkami, které žák během výuky použije. Strany jsou doplněny atraktivními fotografiemi a ilustracemi.
Proč začít s naší výtvarnou výchovou:
• Důraz na individualitu a nejen výtvarný projev žáků
• Rozvoj smyslové citlivosti, uplatňování subjektivity a ověřování komunikačních účinků
• Kapitoly obsahují vždy několik možností jak témata procvičit
• Spousta námět, doporučení, postupů a technik
• Učivo doprovází spousta fotografií, ilustrací a zábavných hříček
Učebnice vznikla na základě úzké spolupráce s odborníky z řad pedagogů, kteří mají bohaté zkušenosti s výukou na 1. stupni ZŠ.