Druhá básnická sbírka Dr. Krejzybera (básnický pseudonym Jiřího Studeného) se nese v duchu reflexivních, místy až deníkových záznamů vyjadřujících obraznou cestou všední zápasy dnešního člověka o vlastní autenticitu a myšlenkovou a citovou nezávislost. V básních se prolíná banální každodennost s bezmála snovými vizemi, prezentovanými ovšem mnohdy v značně ironickém až parodickém kontextu. Sbírku doplňuje jako bonus samostatná básnická skladba Vanishing Plot, inspirovaná existenciální poetikou nezávislého filmu šedesátých let (kultovní snímek Vanishing Point). Důležitý rozměr veršů Dr. Krejzybera tvoří rovněž hledání spirituálních východisek ze současné hodnotové krize globalizovaného světa, jíž lze vzdorovat vědomou životní odpoutaností, lehkostí a humorem. Dr. Krejzyber (*2008) samostatně debutoval sbírkou Myslet jako auto (2011), společně se svým dlouholetým spolupracovníkem Jiřím Studeným píše příležitostné eseje o tvůrčím psaní (Dramata jazyka, 2010).