Pracovní listy umožní učitelům i rodičům účinněji pomáhat dětem při jejich problémech se čtením. Děti se učí číst pomocí hry, využívá se i prožitku a obrazného přepisu, tedy činností zaměstnávajících pravou mozkovou hemisféru. Tak je možno zintenzivnit činnost mozku při učení, a tedy zvýšit úspěšnost nápravy poruchy čtení. Kromě toho tento způsob učení děti baví. Publikace navazuje na úspěšný předchozí díl a je zaměřena na nácvik motorického čtení a zvládnutí plynulého čtení uzavřené slabiky a slov s touto slabikou s důrazem na porozumění čteným slovům. Mgr. Stanislava Emmerlingová je pedagožka, dlouhá léta působí v pedagogicko psychologických poradnách v severovýchodních Čechách a externě přednáší na katedře speciální pedagogiky Pedagogické fakulty UK v Praze. V Portálu vyšly její příručky Když dětem nejde čtení 1, 2 a 3.