Kniha „Manažer jako druhé řemeslo“ je stručný návod na to, jak zvládnout „řemeslo“ vedení lidí. V 15 kapitolách popisuje zásady a dovednosti, které by měl znát a používat každý, kdo řídí tým pracovníků. Především je napsaná pro ty, kdo původně management nestudovali, tj. vyučili se nebo vystudovali nějaký konkrétní obor, ale dnes vedou pracovní tým. Management je tak jejich „druhé řemeslo“.
Cílová skupina čtenářů jsou manažeři všech úrovní: jednatelé, ředitelé, vedoucí oddělení, provozů, týmů nebo směn, mistři výroby, team leadeři nebo supervizoři. Inspiraci v ní najdou i pracovníci personálních oddělení, interní lektoři nebo projektoví manažeři.
Obsah knihy je nejprve zaměřen na to, co se od manažera očekává a jaký by měl být. Další část knihy popisuje hlavní dovednosti manažera - nakládat efektivně s časem a zdroji, zadávat správně úkoly, kontrolovat je a komunikovat s pracovníky. Zaměřené do praxe jsou kapitoly o vedení porad, různých stylech řízení lidí, delegování úkolů a koučování.
Text je psán jako skripta, stručně a výstižně. Hlavní myšlenky každé z 15 kapitol jsou pro přehlednost zvýrazněny formou podbarvených hesel a shrnuty v jedné nebo dvou větách. Knížka vyšla v praktickém formátu A5 s kroužkovou vazbou. Můžete v ní pohodlně listovat a hledat, co vás zaujme. Přitom vám nic podstatného neunikne.