Stejně jak jiná umělecká díla, i díla filmového umění časem stárnou a postupně degradují. V současné době navíc dochází k masové digitalizaci projekčních prostor a tak ještě více nabývá na důležitosti otázka vzniku digitálně restaurované podoby filmového díla, která může divákovi nabídnout autentický vjem díla během jeho premiérové projekce. Kolektivní monografie, která shrnuje zkušenosti z dosavadních digitalizací národního filmového fondu a výsledky pětiletého výzkumného projektu, hledajícího metodiku jeho digitalizace v rámci programu NAKI, seznamuje v širších souvislostech s Metodou digitálně restaurovaného autorizátu (DRA), s otázkami a úskalími, které převod filmu do digitální podoby přináší a shrnuje pohled a zkušenosti svých autorů na vývoj digitalizace filmu v ČR v posledním desetiletí. Kniha také řeší otázky zachování autorské, obrazové i zvukové autenticity díla během digitalizace a následné projekce a distribuce filmového díla. Vedle statí jednotlivých expertů a tvůrců (zejména filmoví kameramané a režiséři – profesoři FAMU) knihu doplňují rozhovory s našimi i zahraničními archiváři a filmaři (Vladimír Opěla, Jurij Norštejn, Willy Kurant, Ivo Špalj, James Mockski), zásadní dokumenty (deklarace, kodexy, výzvy, prohlášení, memoranda a korespondence), seznam odborné literatury a obsáhlé anglické resumé. Kniha obsahuje na 190 fotografií, filmových záběrů a grafů.