Tato kniha není oním typem publikací o Hitlerovi, které zaplavují knihkupectví po celém světě. V tomto případě se jedná o vskutku originální pokus, jak ještě hlouběji objasnit Hitlerův charakter a činy. Jde o zajímavě psanou literaturu faktu s ukázkami řady artefaktů vzniklých z "pera" nebo "štětce" Hitlera-laika, který se stylizoval do role Hitlera-profesionála (od akvarelů z jeho vídeňského mládí až po skici lidových automobilů a monumentálních budov oper, výstavních hal, památníků a dálnic). Přináší pohled do zákulisí jeho vztahu s řadou špičkových německých umělců nacistické éry a je svědectvím o Hitlerových ambicích, které chtěl naplnit při "rekonstrukci" Německa po skončení "vítězné války". A právě skutečnost, že se vyznal v řadě uměleckých oborů a vydával se za estéta – o čemž Spattsova kniha přináší řadu zajímavých a mnohdy neznámých nebo málo známých faktů – z něho dělá o to většího zločince. I v tom tkví význam této knihy, která upozorňuje, jaké nebezpečí pro ostatní se v každé době a na jakémkoli místě vždy skrývá v osobě, která v převleku nositele kultury zakrývá nositele zla.