Spotřebitel je každodenně konfrontován s různými formami reklamy, nabídek, možností služeb a zboží ve stále se rozšiřujícím spektru kvalitativním, cenovém i typovém. Měla by mu přitom být zaručena přiměřená právní ochrana, která by jej ale současně nezbavovala potřebné míry vlastní odpovědnosti a hospodárnosti.
Těžištěm předkládané publikace je postavení spotřebitele jako klienta banky. Pozornost je soustředěna na aktuální aspekty: e-commerce týkající se finančních služeb a spotřebitelský úvěr. Širší rámec tvoří povinnosti banky, která se vždy musí vyvarovat nekalých obchodních praktik, klamavé a agresivní či jinak nekalé reklamy a nepřiměřených (smluvních) podmínek. Právní postavení spotřebitele jako klienta banky je analyzována v právu Evropských společenství a ve dvou vybraných národních právních řádech – ČR a Francie. Podstatnou část publikace představují také praktická doporučení.
Publikace je koncipována jako potencionální příručka pro (vedoucí) pracovníky bank. Je však určena nejen bankám, ale též jejich klientům a vůbec širší veřejnosti, zajímající o ochranu práv spotřebitele.