Pracovní sešit pro všechny děti, které chtějí připravit svůj mozek na proces čtení. Motorické čtení je revoluční metoda, která propojuje pohyb očí po řádce s rychlým pojmenováním obrázků, čímž se v mozku tvoří nervové spoje, potřebné pro skutečné čtení písmen. Úkoly v sešitě jsou sestaveny tak, aby se nervové spoje vytvářely postupně, s respektem k vývoji dítěte.
Ediční řada Rozvoj mozku vychází z aktuálních neurovědeckých výzkumů, a přenáší tak nejnovější poznatky do praxe.
Motorické čtení děti baví. Je hravé a velmi účinné, protože dětský mozek využije získané dovednosti při nácviku skutečného čtení, které pak nastupuje rychleji a s mnohem menší chybovostí. Úkoly u dětí navíc rozvíjejí přidružené schopnosti a dovednosti – děti si zlepšují obratnost mluvidel či schopnost koncentrace pozornosti, rozšiřují si slovní zásobu a porozumění, rozvíjejí si časoprostorovou orientaci i vizuomotoriku.
Čtecí řádky jsou tvořeny hezkými a roztomilými ilustracemi, které jsou pro děti přitažlivé - činnosti se sešitem je proto moc baví.
S motorickým čtením děti postupně rozvinou nové dovednosti
Příprava na čtení a psaní: Dětem se v mozku vytvoří nervové spoje potřebné pro rozvoj gramotnosti.
Zlepšení pozornosti a obratnosti mluvidel: Rychlé pojmenování obrázků vede k lepší obratnosti mluvidel. Sledování obrázků v řádce cvičí pozornost dítěte. Děti se učí také orientovat v řádce, sloupci i na stránce. Začínají chápat posloupnost při lineárním čtení.
Rozvoj slovní zásoby a myšlení: Sešit obsahuje mnoho slov tříděných dle významových kategorií. Současně rozvíjí schopnosti a dovednosti zrakového vnímání i předmatematických představ.
Nácvik očního pohybu: Děti si nacvičí pohyb očí po řádce i sloupci a také pohyb očí při přechodu z řádky na řádku. Zlepšují si své vizuomotorické schopnosti.
Časový harmonogram používání sešitu
v posledním ročníku MŠ: od září do srpna 1 stránku týdně
v přípravné třídě: od září do června 1 až 2 stránky týdně
po zápisu do ZŠ: 2 stránky týdně
v 1. ročníku ZŠ: 3 až 5 stránek týdně (vícekrát denně)