Struktura a obsah publikace Mikroekonomie − středně pokročilý
kurz jsou koncipovány tak, aby podaly ucelený obraz a odpovědi
na nejrůznější otázky, které mohou vzejít jak z reálných situací na
trhu, tak z již předchozího studia základního kurzu mikroekonomie.
Kniha se zabývá analýzou spotřebitelského chování, procesem formování tržní poptávky a chováním spotřebitele při tržních změnách, kterými jsou zpravidla změny relativních cen, disponibilního důchodu nebo změny preferencí v důsledku jiných vlivů (reklama, móda, změna kvality zboží apod.). Následně se věnuje nabídkové straně trhu finální produkce a chování firmy, a to jak z hlediska produkční analýzy, tak z hlediska jednotlivých forem konkurence na trzích finální produkce. Další část je pak věnována trhu výrobních faktorů, a to především trhu práce a kapitálu. Dále publikace přibližuje propojení trhů finální produkce a trhů výrobních
faktorů v podobě analýzy formování všeobecné rovnováhy a jejích změn. Předmětem poslední kapitoly je analýza tržních selhání.